Kobiety podejmują pracę w różnych miejscach. Często dobór odpowiedniego stroju do pracy ściśle określa zakładowy dress code, stanowiący ogólne zasady ubioru, obowiązującego w miejscu pracy. Jednak co zrobić, kiedy nie ma jasno określonych wymogów? Co wypada na siebie założyć, a przed czym powinniśmy się wstrzymywać? Oto krótki poradnik mody w pracy!

Czerwieni mówimy nie!

Czerwień kojarzy się z wyrazistością, często agresją lub nad wyraz z kobiecością. Nie będzie czymś nieprzyzwoitym, jeśli kolor ten będzie obecny jako niewielki dodatek do ubioru, w postaci butów, paska, czy torebki. Powinnyśmy się jednak głębiej zastanowić, czy do miejsca, w którym pracujemy wypada założyć czerwoną sukienkę lub wyzywającą bluzkę. Jesteśmy wówczas narażone na krytykę ze strony szefa, któremu nie spodoba się nasza stylizacja, niepochlebne komentarze od koleżanek, czy nawet zwrócenie uwagi przez wymagającego klienta, który będzie czuł się przytłoczony, z powodu naszego ubioru. Dziwne, prawda? Jednak powinnyśmy przemyśleć każdą opcję.

Spodnie, a może sukienka?

W tej kwestii panuje zupełna indywidualność. Jeśli sukienka nie przeszkadza w wykonywaniu Twojej pracy nie powinnaś się zastanawiać nad włożeniem jej. Podobnie w przypadku spodni- jeśli nie wymaga się od Ciebie specjalnego ubioru wybór między sukienką, a spodniami powinien być tylko Twoją sprawą. Warto jednak pamiętać, by nie ubierać na siebie zbyt wyzywających strojów, przykuwających uwagę. Są one uważane za niestosowne, gdyż miejsce pracy to w końcu nie wybieg, czy impreza, na których możemy postawić na zupełną dowolność.